Kampsport
30.11.2014
Hej :)
Jag har tränat kung fu ca 1 år nu, och sku kanski vela prov nå nytt. Ja hitta en gammal fråga här:
http://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/fritiden/sporten-and-motionen/forsvarskurskampsport
(Ja kom även på att jag var med på de där tjejlägret ^^)
O före de så hitta ja ja dende taekeondo-kursen. Taekwondo sku vara Jätte jätte rolit att pröva, så håller dendär taekwondo ännu på i vasa?
O vilka andra kampsporter finns e i vasa/korsholm trakten förutom Shaolin kick??
Tack :) lill-kick

Ungdomsinformatören Liselott svarar
04.12.2014
Hej!
Först: vad jättekul att läsa att vi kanske hjälpte till att inspirera dig att börja med kampsport på det där lägret! :D
Sedan: en snabb sökning ger följande resultat:
Taekwondo kan man träna åtminstone vid Futoukai i Vasa, http://www.futoukai.com/?site=valkommen. De har svensk webbsida, men Vaasan Tae Kwon Do har bara finsk webbsida, så kanske deras verksamhet bara är på finska? http://www.vaasantaekwondo.fi/
På Vasamove i Vasa verkar man kunna gå på ett flertal olika kampsoprtskurser och timmar, bland annat Hokutoryu Ju-Jutsu och kickboxning, kolla här http://www.wasamove.fi/?tocID=3&subID=60&lang=sv och tidtabellen här http://www.wasamove.fi/?tocID=3&subID=55&lang=sv. Om man kan hoppa på mitt i hittar jag ingen info om, så ta och fråga dem! De vill garanterat ha nyta utövare i sin sport, så de tar säkert gärna emot dig :)
En annan kampsport är karate, kan tränas tex vid Karate-do Shotokai i Vasa, länk här http://kdsvaasa.net/
Hoppas du hittar mera kul att sporta med!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott