Kärlek
16.06.2020
Hur är det möjligt att två människor gillar varann på exakt samma tidpunkt, och att båda vet om det och hur blir man ihop? tacohej

Ungdomsinformatör Ida svarar
17.06.2020
Hej och tack för din fråga!
Det är svårt att svara på din fråga för egentligen är det korta svaret att det är möjligt. Hur det sen sker kan vara på olika sätt – alla har sin egen historia. Så det jag skulle säga är att ifall du gillar någon, ta kontakt med den här personen och visa att du tycker om hen och att du är intresserad av att lära känna hen. Sen med tiden kommer ni nog märka när ni är tillsammans och troligtvis diskutera saken.
Ibland är känslorna inte ömsesidiga – och jag tror att alla har varit med om det. Endera att man själv har tyckt om någon och den personen har inte haft samma känslor eller så andra vägen att man själv inte har samma känslor.
Hoppas detta gav dig några svar på din fråga!
Kram, Ida