motion
07.01.2015
Hej
Undrade om ni hade några förslag på vad jag ska göra när jag motionerar? Kommer inte på något. Jag rider varannan vecka men ja vet inte om de är att motionera? Vet ni nåt bra förskag?
PT Sarah svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.01.2015
Hejsan, en av våra experter kommer att svara på din fråga.
Ungdomsinformatören Sanna
Hejsan!
Att rida är jättebra motion! Riktigt bra att du gör det! Man brukar säga att motion är allt man gör som höjer pulsen, det vill säga: du blir anfådd, mycket eller lite, känner att hjärtat slår snabbare och så svettas du, mer eller mindre! ALLT du gör där det här sker är motion! Så enkelt är det! Det kan vara allt från promenader, skotta snö och klippa gräs till zumba, gymträning, cross fit, löpning, skidåkning, gympa, boxning osv. Det finns massor att välja mellan, det är bara frågan om vad man är intresserad av. Välj nåt som du tycker är roligt, för om du tycker det är roligt så fortsätter du med det alldeles automatiskt. Om du tvingar dej själv att göra nåt du inte riktigt tycker om så är det svårare att hålla motivationen uppe.
Hoppas du hittar nåt som passar dej och fortsätt med ridningen, den är jättebra motion! J
Hälsningar, PT-Sarah