Paintball
01.05.2016
Hejsan, undrar om det finns ett lag i paintball som man kan tävla med för sådana i min ålder i antingen vasa eller lite längre bort. Finns det svenskspråkiga eller är det bara finska isåfall?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.05.2016
Hej!
Äsch, nu har jag både surfat en god stund och frågat lite kontakter, men ingen vet om några paintball-lag här i närheten. Det finns nog en massa firmor som hyr ut utrustning och som kan komma och hålla "krig" på firmafester och liknande, men de har inga direkt lag som träffas regelbundet - i alla fall inte offentligt, vad jag har kunnat hitta. Det finns säkert gäng med kompisar som träffas och spelar, men de hittar jag i alla fall inte. Det har tidigare funnits något, men google ger vid handen att de sidorna är tex från 2005. Någon studentförening hade ännu aktiva lag 2015, men då måste man alltså studera vid det universitetet för att få vara med. Så tyvärr, det ser nog illa ut. Jag lovar hålla upp ögonen efter något, men idag får jag nog ge mig...
Hälsar ungdomsinformatören Liselott