PANIK!!
23.01.2020
Hej! 14 årig tjej som har min första pojkvän. Vi lärde känna varandra bra innan vi blev på g å sen ihop. Vi snappade och träffades ofta förr men nu på sistone har vi varken skickat eller träffats vet att han har mycket han håller på med i veckan men ja saknar honom verkligen vad ska ja göra vet inte riktigt hur ja ska säga det till honom för ja vill ju inte värka desperat
Hälsningar en tjej som har smått panik<3 @

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.01.2020
Hej,
Det är inte alltid så lätt att hitta tid för allting man vill göra, och om han är väldigt upptagen inne i veckorna så kan det hända att det helt enkelt blir svårt att hinna ses, men då är det ju en fördel att man ändå kan ha kontakt via telefonen. Du skriver att ni förr skickade ofta på snap, men att det inte är lika ofta mera. Är det då han som har slutat skicka eller ni båda? Ganska ofta tar man modell av varandra, så det kan ju hända att han också har slutat skicka för att DU har slutat skicka, och att han går och tänker likadant?
Jag tycker alltså att du skall börja skicka oftare, du märker nog ganska snabbt om han ännu är med på det eller inte. Jag tycker inte heller att det skulle vara "desperat" fast du skulle skicka åt honom att du saknar honom. Om ni faktiskt är tillsammans så borde det ju vara ganska naturligt att man får säga det, inte sant?
Sitt alltså inte bara och vänta på att han skall ta initiativ eller hålla kontakten, utan jobba på det själv också. Man är ju två personer i ett förhållande så båda måste jobba lite om det skall bli till någonting :)
Lycka till!
Kram
Tessi