Parkour
17.08.2015
Hej :)
Kan man lära sig/utöva parkour någonstans här i trakten? Jag har alltid varit intresserad, men aldrig riktigt kunnat pröva på det. Jag vet inte om jag skulle kunna pröva nu heller, men jag vill i alla fall veta om och var man kan ^^
Tack! Park

Ungdomsinformatören Jenny svarar
24.08.2015
Hej!
Vid Smedsby skolcentrum borde det finnas en parkourpark och Korsholms kommun har någongång ordnat möjlighet att testa det.
Då var instruktören Rui Rocha och han har även haft kursen i andra kommuner i nejden. Jag måste kolla med någon av våra idrottsinstuktörer, om de vet mera. Svaret kommer här nedan på måndagen.
Ha en fin helg!
Hälsar ungdomsinformatören, Jenny
Hej!
Enligt en av våra idrottsledare har Rui Rocha r kurser i Vörå medborgarinstitut och är troligen från Jakobstad.
Hans e-post är: ruin010@hotmail.com
Parkour Akatemia har någongång ordnar kurser i Parkour på somrarna, så kolla gärna också deras hemsida för mera information: http://www.parkourakatemia.fi/opetus/seinajoki/
Hälsar, Jenny