Roller derby
18.06.2018
Hej! Jag har blivit ganska intresserad av att börja en ny sport i Vasa trakten och har tänkt lite på roller derby men jag kan ingen finska och undrar om man kan vara med fast man inte kan finska. Jag är dessutom 17 år så det är kanske försent att börja nu.. Evve

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.06.2018
Hej!
Absolut ska du börja om du hittat en sport du skulle vilja testa på. Det är inte försent att börja nu, man kan börja en ny sport när som helst i vilken ålder man än är i.
Jag hoppas inte finskan hindrar dig från att börja. Du kan börja fastän du inte kan finska. Du kan tänka så att här har du en möjlighet att lära dig finska. Det kan ju finnas någon där som kan svenska och på deras facebook sida skriver de en hel del på engelska. Så de borde de kunna iaf. De står även på deras facebook sida "New players wanted!". :)
Ta kontakt med dem och testa på, så behöver du inte ångra dig sen! :) Kör hårt och lycka till!
Hälsningar Ida