vad ska jag tro?
10.03.2015
hej! ja min fråga lyddr såhär, min mens är nu 10 dagar försenad, har annars en väldigt regelbunden mens och jag gjorde ett gravidtest när mensen var 4 dagar sen som visade negativt, sedan gjorde jag ett till på ungdomskliniken som visade ett extremt svagt pluss och ännu ett till på ungdomskliniken när mensen var 7 dagar försenad som också visade på ett extremt svagt pluss. har nästan alla symtom utan att inbilla mig, ömma bröst huvidvärk, trött mm och idag På morgonen mådde jag väldigt illa och ville spy men det kom inget så aa .. vad ska jag tro på? är jag eller är jag inte gravid. nyman

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
11.03.2015
Hej Nyman! Oftast tolkar man ett svagt + till ett positivt graviditetstest. Sen vet man aldrig om det kommer sig så långt som till en nyfödd baby eller inte... Jag har hört siffror på att endast var 7. befruktade ägg leder till ett nyfött barn.
Du berättar inte om det här är en önskad graviditet eller din värsta mardröm. Kommentera gärna här under om jag kan hjälpa dej mera.
Det första jag skulle rekommendera är att i alla fall att göra ett nytt graviditetstest för att få det klart konstaterat som positivt eller inte. Sen beroende på hur du vill ha fortsättningen kan du läsa mera om det om här.
Lycka till!   Med vänlig hälsning,   Annika    barnmorska - hälsovårdare