Volleyboll
14.12.2017
Hej jag och mitt lag ska köra volleyboll med massor och det är tävling asså det är i skolan. Behöver hjälp på lagnamn och vad man kan klä ut sig till, bäst utklänad vinner. Jajaks

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.12.2017
Hej,
Oj, det var en svår fråga :)
Jag tänker att ni skall välja ett namn och lagkläder som får er att känna er starka och "farliga" (för de andra lagen alltså, inte för samhället :D ) Typ. " *ortsnamn*-volley-killers", eller "VB La Bella Mafia". Huvudsaken är kanske att ni klär er likadant, det behöver ju inte vara identiska kläder, men så att alla har samma typ av kläder (vet ju inte om ni är ett blandat lag eller bara tjejer/killar). T.ex. svarta tights/byxor, armémönstrad t-shirt (eller vilket mönster som helst som ni tycker om), så målar ni ett tjockt svart sträck under högra ögat (som de gör i amerikansk fotboll) och alla tjejer har håret uppsatt i en rufsig tofs på huvudet?
vet du, ni kommer säkert på bättre förslag själva. Sannolikt är jag alldeles för gammal för att hitta på någonting "coolt" :D
Lycka till!
Kram
Tessi