fisk
12.12.2019
Hej! kommer ställa en konstig fråga. Har alltid undrat den. Okej så ifall man skulle hamna på en öde ö och har ingen mat. Hur går man tillväga? som med fisk... Kan man äta vad som hellst för fisk utomlands? fiskaren

Ungdomsinformatör Ida svarar
20.12.2019
Hej!
Ursäkta för att du fått vänta på svar.
Vilken bra fråga du ställde. Ifall du äter fisk som har förvarats i en för hög temperatur eller en fisk som kanske inte är upphettad tillräckligt så finns risken att man kan få magsjuka. Så om du är utomlands så ska du äta mat som är väl genomstekt och som är fortfarande varm när du får den serverad. Här nedanför så kan du se en länk till en hemsida där du kan läsa mer om vad man kan hitta för mat ute i naturen.
Friluftsmat ute i naturen
Hälsningar Ida