Fuck allt
10.10.2024
Hej! Asså fan va jag hatar och vara liten jag vill ut och festa med folk men här är jag fast hemma.Folk får ha så jävla kul jag vill med men jag är typ bara nån jävla loser eller nå vad ska jag göra jag vill ju också festa och ha kul! Varför får vissa människor vara så perfekta dom kan dra åt helvete!
Skit
Lila Kaki

Ungdomsinformatör Lila svarar
17.10.2024
Hej,
Tack att du skriver in. Jag ser att du är väldigt frustrerad på din situation just nu och jag hoppas att det lättade lite på din frustration att få skriva in hit till oss.
Du är knappast en loser även om du hamnar stanna hemma då andra får gå ut och festa. Jag kan bra förstå att det känns orättvist att andra får gå ut och ha roligt och man själv inte får eller kan vara med. Jag vet att det inte hjälper ett dugg just nu, men du är trots allt väldigt ung ännu och hinner nog vara ute och festa och ha kul med andra även om du inte skulle ha möjlighet att göra det just nu.
Ibland känns det så som du skriver i din rubrik och det är helt okej. Vi alla blir frustrerade och arga ibland, speciellt då vi känner oss orättvist behandlade eller lämnade utanför. Det känns ofta som att alla andra utom en själv får ta del av det roliga och då är det helt naturligt att man känner sig illa över det.
Jag vill påminna dig om att det inte finns perfekta människor. Vi har alla våra brister och osäkerheter även om det skulle utåt sett verka som att man är perfekt. Man kan aldrig veta vad en annan människa bär på. De allra flesta av oss vill försöka gömma sina osäkerheter och är livrädda att det ska komma fram. Då kan det utåt verka som att det är perfekt även om verkligheten kanske är helt annan. Vi kan inte veta, på basen av hur en person ser ut, vad den personen har varit med om och upplevt. Även dessa ”perfekta” personer har bättre och sämre dagar och kan påverkas av olika saker runt omkring dem. Ingen kan leva ett perfekt liv. Vi är alla unika och så ska det vara. Satsa på att vara den person du är, istället för att sträva efter att vara någon som du inte är.
Det kommer att komma nya chanser att fara ut och ha kul med andra. Jag förstår att det känns trist att det inte lyckades denna gång, men du är inte en loser för det. Omringa dig med människor som får dig att känna dig bra och försök att inte bry dig så mycket om personer som får dig att må illa. Du är viktig och värdefull just så som du är <3
Kram, Lila