När börja med minipiller? Del 2
03.04.2020
Jag skrev under namnet Tösen och funderade på om man kan börja med p-piller när som helst. Som svar på dina frågor så äter jag Desogestrel Sandoz och började med dem cirka en vecka efter att mensen tog slut. Jag har inte haft några biverkningar än, inte som jag märkt mycket av iallafall. Tösen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.04.2020
Hej,
Det viktigaste med tanke på att du började med dina minipiller mitt under en pågående cykel är att du skyddar dig mot graviditet på något annat sätt under den första veckan. Eftersom du började mitt under en cykel så kan det också göra att du får mellanblödningar - men det kan förekomma i vilket fall som helst.
Alla människor får inte biverkningar av sina piller, och minipiller innehåller förhållandevis lite hormoner så eventuellt kommer du inte att märka så stor skillnad. Ät pillren enligt anvisningarna, vid samma tid varje dag så kan du lita på att de gör sitt jobb.
Kram
Tessi