Stödgrupp?
27.11.2017
Hej jag fick nyss min tinnitus diagnos och skulle jättegärna vilja träffa folk som har tinnitus finns det någon "stödgrupp" i Österbotten? Helst nära jakobstad eller Vasa. Recently Diagnosed

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2017
Hej,
För människor som inte själva lider av tinnitus eller är oinsatta i ämnet kan det vara väldigt svårt att förstå vilket handikapp det kan medföra. Men i detta, precis som i allt annat kan det vara skönt att känna kamratstöd, och få dela erfarenheter med andra. Jag tycker att du skall kolla upp svenska hörselförbundets hemsida, där det även finns länkar till lokala föreningar. Deras sida hittar du här.
Jag hoppas att du hittar en lokalförening nära dig där du finner stöd. Du är inte ensam <3
Kram
Tessi