Vandringsleder
02.08.2019
Hej, jag undrar om ni skulle kunna lista några vackra vandringsleder, jag skulle vilja börja vandra men vet inte riktigt var det finns vandringsleder. Helst med vackra utsikter. Helst inte längre bort än 100 km från min hemkommun.
:) :))))

Ungdomsinformatör Ida svarar
06.08.2019
Hej!
På den här länken hittar du en lista på en del vandringsleder i Österbotten. Vissa länkar som är på sidan fungerar inte, men namnen på vandringslederna kommer iaf fram där.
Ifall du googlar på ”vandringsleder din hemkommun” så får du fram vilka vandringsleder som finns nära dig (du kan också söka på grannkommunens vandringsleder). Något som jag kan tipsa om är Fäboda, där finns flera stigar, man kan också gå längs med stranden där bara. Väldigt fint ställe!
Hoppas du hittar något som du skulle kunna tänka dig att vandra, lycka till! :)
Kram, Ida