Vill festa
11.05.2017
Hej vill börja festa och sånt men blir inte bjuden och har ändrat på mig helt, elr asså jag har ju festat men inte på de sättet. Någon som vet hur man kommer ut på en fredag lätt? partyquuwn

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.05.2017
Hejsan, som det står i kommentaren så brukar det ju ofta vara fester antingen i någon uf lokal eller hemma hos någon. Om ni hör att det ska vara något i någon uf lokal är det kanske lättast att komma sig med där. Ni kommer överens med några du känner att ni ska fara dit och kolla och så far ni det. Sen ska ni ju försöka prata och bli bekant med folk där så är ni hastigt inne i gänget. Det funkar ju inte om ni står i ett eget hörn och inte umgås med andra ;)
Om det är fest hemma hos någon så är det ju bättre ifall man åtm lite känner den personen som har festen. Man ska alltid skicka och fråga om det är ok att man kommer. Och då är det ju lättare om man känner varandra lite.
Det är nog bäst att börja röra sig där folk rörs och visa att man är trevlig och glad och vågar prata med nya människor. Det brukar inte imponera på nya människor om man beteer sig dåligt eller uppträder full. Antagligen är det folk som ni lite känner från skolan så då ska det inte vara så svårt att börja prata. Vi har lite tips på hur man kan göra för att hitta nya kompisar, kolla HÄR.
Snart börjar ungdomsdanserna igen och då är det ju lättare att hitta nya människor att umgås med på helgerna.
Ta hand om dig och var försiktig.
Kram,
Ungdomsinformatören Sanna