Hallå
16.09.2019
Jag har märkt att jag har små blåsor runt kanten av ollonet och jag vet inte vad det är ganska orolig och jag har aldrig haft sex Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.09.2019
Hej.
Är det blåsor eller ser de ut som små hudtaggar? Gör de ont eller svider?
Om de ser ut som små taggar så kan du bildgoogla på penila papler, för på basen av det du skriver så kunde det vara det du har. Det är ganska vanligt och helt ofarligt. Det är helt enkelt hud, och inte en sjukdom eller infektion. Ingenting du behöver göra någonting åt med andra ord.
Om det däremot är så att blåsorna gör ont eller svider, och att de har uppkommit plötsligt, så borde du kolla upp saken. Då kan du tala antingen med din skolhälsovårdare eller boka tid till en läkare.
Kram
Tessi