Hur vet man?
14.11.2019
Hej, Decibel jaa behöver hjälp! Det finns en kille jag tycker om och han brukar kolla på mig hela tiden men han har skickat att han inte tycke om mig tillbaka men hur kan man göra så att en pojke tycker om en eller hur vet man om han tycker om en tillbaka?

Ungdomsinformatör Ida svarar
15.11.2019
Hej!
Det finns inga sätt eller knep för att ändra en persons känslor. Ifall han har sagt att han inte tycker om dig som mer än vän så måste du respektera det. Vi kan inte styra andras känslor, tänk det som så att en annan person kan inte styra dina känslor.
Respektera att han känner som han känner och fundera över hur du går vidare. Jag sätter en länk här till våra informationssidor om hur man kan tänka och vad man kan göra för att gå vidare.
Du kommer att hitta någon som du tycker om och som tycker om dig. Ta hand om dig! :)
Kram, Ida