Intresserad eller inte?
23.07.2019
Hej! Jag har skrivit med en kille i några dagar nu tycker han är väldigt attraktiv osv och vi går i samma grupp i skolan. Han skriver då o då vad jag gör osv sen bygger vi upp en konversation alltid genom hnm liksom. Detta kan ge i ca 4 dagar sen är det helt dött han skriver liksom inte längre eller snapar under dem andra dagarna vilket jag tycker är väldigt skumt. Han skrivit även med min kompis men det är ju ändå bästavänner. Jag vet verkligen inte vad som sker och är helt förvirrad varför gör han såhär är det jag som gör ngt att han skriver vissa dagar o flörtar sen de andra dagarna helt kall som att inget har hänt. Vad ska jag göra Decibel snälla hjälp mig ska jag fortsätta som det är för jag vill inte fråga varför han hör så heller!! Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.07.2019
Hej!
Vad bra att ni fått igång en konversation, att den pågått i 4 dagar är positivt. Du nämner att han har tagit kontakt först, så nu funderar jag om du har någon gång inlett en konversation med honom? T.ex. skrivit ”Hej! Vad gör du idag?” till honom?
Om han startar konversationen alltid så kan det vara att han upplever att du inte är intresserad. Ifall du gillar honom, visa att du gör det genom att skicka till honom. Varför inte fråga om ni skall ses? Ingen människa är tankeläsare, så det är viktigt att du visar att du gillar honom och varför inte säga det. Det är absolut inte ett svaghetstecken att medge att man gillar någon, det är en styrka!
Ta hand om dig!
Kram, Ida