Behöver jobb
15.10.2016
Hejsan!
Blir snart färdig djurskötare och behöver hitta jobb till sommaren.
Fundera på att ansöka till avbytare men är inte säker..
Vet ni nån sida där det finns lediga jobb i nykarleby nejden, hittar inte nått bra på google?!
Ms

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.10.2016
Hejsan Ms
Va bra att du är ute i god tid. Nu vet jag inte om det finns några ställen där man kan söka jobb speciellt i Nykarelby trakten men via http://www.te-tjanster.fi/te/sv/index.html, kan du åtm söka på jobb inom någon sorts radie från ditt hem. Sen kan jag tänka mig att det finns en del jobb som avbytare, HÄR, kan du hitta mera information om Avbytarservice. Har du gjort praktik någonstans under din praktik? Det brukar ju kunna vara lättare att få jobb sen om man varit på praktik och de känner en och vet att man är bra.
Jag ska ännu forska lite mera i om det skulle finnas någon mer sida där du kan hitta jobb, sätter till här under om jag hittar mera, så håll utkik om det dyker upp mera inom närmaste dagarna.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Här kommer mera:
Det bästa sättet är ju att fråga runt och berätta för kända och okända vad man söker.
I dagens värld gäller det att vara kreativ och tänka "outside the box". Jag listar upp några alternativ som jag i hastigheten kom att tänka på. Kanske det ger nya idéer. Ett alternativ är förstås att bjuda ut sig som hundskötare/hunddagis, en som sköter om hunden så länge matte och husse är på jobb... Ett annat är att bjuda ut sig till hästägare om de behöver hjälp i stallet. Det kan vara utan lön men ge praktik och har man praktik kan man sen få jobb med lön :-)
Ridskolan vid NURK http://www.caprilli.fi/
http://www.losvika.com/
http://www.djurklinik.net/
http://www.ursulasdjurklinik.fi/se/kontakt
http://www.tuhnulan.com/index_se.html i Sundby
Musti & Mirri i Jakobstad https://www.mustijamirri.fi/pietarsaari
Dogs Planet, hundpensionat
Diana Wikblom
Adress: Gråsövägen 378, 66900 UUSIKAARLEPYY
Telefon: 050 5877262
- kan inte säga om hon är aktiv
hälsningar, Katarina