Blod i pool
08.12.2022
Hej måste jag vara rädd att det ska synas blod i poolen när jag simmar med mens? Jag använder inget skydd och är orolig att det kommer blod i poolen.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.12.2022
Hej,
Jag tror inte att du behöver oroa dig över att det skulle synas i poolen att du blöder, eftersom det trots allt är en ganska liten mängd blod som kommer. Men  av hygienskäl så tycker jag att du skall köpa en menskopp som du kan lägga in då du är och simmar, så känns det bättre för alla.
Menskoppar kan man köpa t.ex. på apoteket och i större varuhus (Prisma och Citymarket). Det kan kräva lite träning att få koppen att sitta bekvämt, men då man lyckas med det så är menskoppen ett väldigt praktiskt mensskydd.
Kram,
Tessi