Mera njutning av analsex
12.08.2022
Hej! Jag och min pojkvän är i ett samkönat förhållande, när vi har sex är han oftast top och jag bottom, det är skönt för oss båda!
Men ibland vill vi byta om så att jag är top och han är bottom, men då känns det inte så mycket för honom. Det gör inte ont för någon av oss, men det känns inte så mycket säger han. Han gillar när jag fingrar honom, men när min penis är inne i honom känns det inte lika mycket.
Vad kan jag göra för att det ska bli skönare för honom? Tips på ställningar vi kan prova på eller annat för att det ska kännas skönare för min pojkvän att vara bottom.
Tack! Kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.08.2022
Hej,
Tack för din fråga. Det är en ganska viktig insikt du har fått - att alla inte upplever saker likadant och att det inte innebär att någonting behöver vara "fel", utan ni upplever helt enkelt det på olika sätt att vara bottom. Men det låter jättebra att du vill ta reda på vad ni kan göra för att det skall vara skönare för honom.
Du skriver att han tycker om då du fingrar honom men att han inte upplever att själva analsexet känns så mycket, och det kan ju bero på att fingrarna är mer rörliga och att du då kanske lättare kommer åt de punkter där det finns mest känslighet (precis vis ändtarmsöppningen och vid prostatan.) Det är också helt rimligt att anta att inte alla har likadan känslighet vid prostatan utan att de njuter mer av få penisen stimulerad, så då är det kanske det ni borde testa på?
Så de gånger du är top så kanske ni samtidigt kunde använda t.ex. någon typ av fleshlight eller masturbator för honom, eller bara en vibrerande penisring? Det går lätt och diskret att beställa saker hem från nätet, så börja t.ex. med att tillsammans eller var för sig titta på olika hemsidor som säljer sexleksaker/hjälpmedel och se om det finns någonting som känns intressant. Precis som du skriver så kan ni också testa olika ställningar för att se om det finns någon ställning där det skulle "kännas mera", t.ex. så att han ligger på rygg som i vanlig missionärsställning med en dyna under rumpan för att du skall komma in i en lite annan vinkel?
Fördelen är att ni har hela livet på er att hitta vad ni tycker om, och så länge ni kan diskutera saken öppet i ert förhållande så har ni alla möjligheter :)
Lycka till.
Kram,
Tessi