Sexuellt utnyttjande
19.07.2022
Om man ha varit med om en sexuell trakasseri och vill testa anmäla men man mister sin pojkvän i processen vad ska man göra då? .
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
21.07.2022
Hej,
Jag stöder dig fullt ut i ditt val att anmäla, och tänker också att det är jätte viktigt att du anmäler!
Varför stöder han dig inte i det? Om han vill dig väl och har omsorg om dig, så behöver han stöda dig i att anmäla. Som partners ska man alltid vilja den andres bästa, oberoende vad det gäller, och framförallt om den andra blivit utsatt för något - då är det ytterst viktigt att få stöd i sin partner.
Lycka till!
Kram på dig!
Malin
P.S, vi på Decibel rekommenderar dig att ta kontakt med Brottsofferjouren, de kan ge råd och stöd kring dessa frågor, gratis. Du hittar deras kontaktuppgifter HÄR.