Absurda drömmar om min flickvän
11.10.2021
Hej!
Har på senaste tiden haft väldigt konstiga drömmar om min flickvän som jag har varit tillsammans med i snart 3 månader.
Drömmarna följer alla samma tema: Jag får veta att andra människor ser henne naken.
Dröm 1: Jag får reda på att hon har en OnlyFans och postar nakenbilder för tusentals människor
Dröm 2: Hon är en camgirl och livestreamar naken och gör saker för pengar
Dröm 3 (den värsta hittills): Jag hittar en video där hon sitter på en stol och rider på en dildo som är fast i stolen medan hennes familj filmar henne och talar till henne bakom kameran. Efter det träffar hon mitt ex och gör en massa fucked grejer med henne varefter min telefon går sönder och jag börjar fundera på vad som händer och får ingen klarhet.
Jag har haft drömmar med sexuella händelser tidigare, men dehär gör mej otroligt obehaglig och att ens tänka på dåm får mig att må riktigt skit. Det känns som att drömmarna bara blir mer och mer absurda.
Vad betyder dehär drömmarna? Finns dit någon underliggande rädsla jag kan behandla så jag får slut på dehär?
Tackar på förhand <3 M

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.10.2021
Hej,
Det är inte alltid så lätt att veta vad drömmar betyder, just för att de ofta kan vara ett hopkok av många olika saker och sällan går att översätta helt tydligt. (Jag tror med andra ord inte på att om man drömmer om en fågel som flyger mot fönstret så betyder det att man väntar på ett brev.) Men i ditt fall så kan jag ge dig min tolkning av vad jag tror det kan betyda, eller iaf vad du kan börja med att fundera på.
Du skriver att ni har varit tillsammans i tre månader. Det innebär sannolikt att ni är i det stadiet då man ännu håller på och lär känna varandra och inte ännu helt och hållet vet var man har varandra. Jag tror inte att dina drömmar betyder att din flickvän lever ett hemligt dubbelliv - men jag tror att de betyder att du är rädd att det skall visa sig att hon gör det.
Det är ganska självklart att man inte känner till allting om en annan person efter tre månader, men kanske det är så att du faktiskt hoppas på att ert förhållande skall bli någonting varaktigt, och att du därför är rädd att det skall visa sig att hennes inställning är en helt annan? Att hon inte alls är lika seriös som du då det kommer till er två? Skulle inte din flickvän vara viktig för dig så skulle du ju inte heller störas av dina drömmar.
I alla förhållanden har sex lite olika betydelse. I vissa förhållanden skulle det kanske inte vara ett problem trots att den ena hade en OnlyFans sida, men kanske i de flesta förhållanden är sex någonting som man delar enbart eller primärt med varandra - och då skulle det upplevas som en form av otrohet att dela sådant material med andra som bara är tänkt att delas i förhållandet.
Jag tror med andra ord att dina drömmar betyder att du är rädd att mista henne, eller den bild du har av henne just nu. Att det skulle visa sig att hon inte tar ert förhållande på lika stort allvar som du. Därför tror jag också att du skulle komma över dessa drömmar snabbare om du kunde diskutera dem med henne. Man kan drömma liknande drömmar som dina även om man känner varandra väl och har gjort det länge - men likväl handlar det kanske om rädslan över att det plötsligt skall visa sig att personen är någon helt annan än man har trott.
Många tänker på osäkerhet eller svartsjuka som ett svaghetstecken, men jag tycker att det är helt normalt att man känner en viss osäkerhet, speciellt i nya förhållanden innan man lärt känna den andra personen och vet var man står och vilka "regler" som gäller. Så jag tror i ditt fall att det som hjälper skulle vara att umgås och lära känna varandra bättre.
Du behöver inte vara rädd för dina drömmar, de är bara drömmar och de berättar nog ingenting om hur hon är, men det kan ge dig en liten fingervisning om vilka processer som pågår i dig.
Kram,
Tessi