Fot fetish
23.05.2021
Hej, ja har ett skitjobbigt problem. Ja har fot fetish, ja tänder på tjejers fötter. Inte på skitiga å stinkiga utan som riktigt fina och med bra pedikyr. He e så sjukt jobbigt, ja vågar int träffa brudar heller eftersom ja e så rädd för va di ska tyck då ja berättar he. Finns ingen som vet detta om mig, he e en hemlighet ja har haft hela mitt liv. Som sagt begränsar min fetish mig för att ja våg int träff nån brud då ja e så rädd för att hon ska tyck ja e helt sjuk i huvu. Mår väldigt dåligt över dehe. //förtvivlad 18 årig grabb Förtvivlad 18 årig grabb

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.05.2021
Hej,
Det är inte speciellt ovanligt att människor har någon typ av specialintressen då det kommer till sex, även om det för många inte är så pass utvecklat ännu i den ålder som du är i nu att de skulle använda benämningen fetish. Jag tycker att det är jättesynd om du känner att det är någonting du behöver skämmas över - eftersom det inte alls borde vara det utan snarare en källa till kraft och njutning. Vid det här laget vet du nog om att du inte är ensam om att känna som du gör - eftersom fotfetischism är förhållandevis vanligt.
Jag kan på sätt och vis förstå att du inte vill dela med dig av dessa tankar vid första träffen med en ny tjej - men det måste du ju inte heller. I största allmänhet är ju sex och sexualitet ämnen som man kanske inte talar så jätteöppet om då man inte ännu känner varandra. Men jag ser heller ingen anledning till att detta skulle hindra dig från att lära känna nya människor. Det är möjligt att de delar dina tankar - eller att de inte gör det - men man fortsätter att utvecklas på det sexuella planet hela livet, så även om du skulle träffa en tjej som aldrig tidigare har tänkt på sina fötter i ett sexuellt sammanhang så är det inte omöjligt att detta kunde väckas hos henne.
Så är det ju inte heller enbart ens sexuella intressen som driver en till att vilja skapa relationer med människor, så jag föreslår att du tar det lugnt med din fetish på så sätt att den inte behöver vara det som driver dig - utan var öppen för att träffa trevliga människor som du trivs med. Om den personen är öppen så tror jag inte att det blir ett problem utan att ni tillsammans kan utvecklas och lära er njuta på många olika sätt.
Kram,
Tessi