Hej
02.04.2020
Jag vill ha en pojkvän såååå himla mycket men jag vet inte hur jag ska hitta nån direkt och det låter säkert jätte töntigt men bara av att se något par så får jag en känsla att jag sååå mycket vill ha en pojkvän och blir typ ledsen vad ska jag göra? VS

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.04.2020
Hej!
Jag förstår känslan och du är inte ensam om den känslan. En sak som är bra är att du vet vad du vill, vilket är ett förhållande. Som du skriver i din fråga att du vill hitta nån direkt, i sådana fall kan det hända att man bara "hitta någon" för att ha en pojkvän.
Du vet helt enkelt inte när du kommer att träffa honom. Det kan t.ex. vara imorgon, om två veckor, 4 månader eller ett år. Vet inte om det här svaret var lugnande, men förstår att det är jobbigt att vänta och också se andra i ett förhållande. Det kommer nog att ske för dig också!
När du träffar nån kille fundera över: Vad är det som du gillar hos honom? Hur får han dig att må? Har ni roligt tillsammans? Det du även kan fundera över är: Vad anser du är viktigt i ett förhållande?
Träffar du någon som du tycker verkar intressant – visa då att du är intresserad och att du vill lära känna honom bättre. Det gäller att bara våga. :)
Ta hand om dig!
Kram, Ida