Någon konstig blåsa på snoppen
06.01.2021
Hej jag har en blåsa på snoppen eller typ ettt skav sår som ej gått bort den sitter på penis strängen och en gång när jag stack håll på den kom det genomskinlig vetska ur den vet inte vad det är men den ser ganska tunn ut tup att huden har skavts bort och blivit tunnare jag är oskuld och orolig vad kan det vara Arnvid jonsson

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.01.2021
Hej,
Jag tror inte att det är någonting allvarligt, och det kommer knappast att orsaka problem längre fram.
Först och främst behöver du se till att stället hålls rent så att det har möjlighet att läka. Tvätta varje dag med vatten. Du skriver att blåsan inte går bort, men ingenting om hur länge du har haft den. Precis som du skriver så kan det röra sig om ett skavsår, så då/om du onanerar är det bra om du använder någon sorts glidmedel (olja eller "riktigt" glidmedel som du kan köpa i butiken.) så att det inte irriterar strängen/blåsan.
Om blåsan inte skulle försvinna på två veckor med god hygien och glidmedel så tycker jag att du skall ta upp saken med en läkare eller med din hälsovårdare på skolan som vid behov kan boka tid till skolläkaren. På basen av det du skriver så tror jag att det kommer att försvinna av sig själv men försök undvika att klämma eller peta på blåsan i onödan.
Kram,
Tessi