sex med tjej
19.01.2021
hej, jag e en lesbisk tjej som bor i vasa å ha no börja träff en tjej. men ja e oskuld å undrar hur har man sex med en tjej? alltså vet ju typ meen ja... tänk så smakar fittan illa eller luktar illa hemligt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.01.2021
Hej,
Att ha sex med en tjej är inte annorlunda än att ha sex med en kille. Den enda skillnaden är att ingen av er har en penis så det kanske är svårare att dra en gräns mellan förspel och akt på samma sätt som man kan vid ett klassiskt heterosamlag. Med andra ord är det penetrativa skedet annorlunda eftersom det inte görs med en penis utan med fingrar/hjälpmedel. Men i övrigt är det helt samma sak.
Ni gör helt enkelt det som känns skönt och upphetsande. Våga fråga din partner vad hon vill eller vad hon tycker om ifall du är osäker. Det är helt självklart att du kan känna dig nervös inför att ha sex eftersom det ÄR spännande.
Du undrar om underlivet skall smaka eller lukta illa - det enkla svaret på det är att ett kön oftast luktar som ett kön. Alla kön har sin egen doft men om man är frisk och ren så uppfattas doften sällan som obehaglig. Om du vill vara säker på att ni båda två är helt rena innan ni börjar på så kan ni t.ex. duscha tillsammans som en del av förspelet.
Oroa dig inte. Det kommer att gå hur bra som helst.
Kram,
Tessi