söker efter jobb 2 dagar
12.06.2018
hej jag vill fråga om ni kan hjälpa mig att hitta jobb för 2 dagar. tisdag och onsdag. jag har redan lite jobb med familj med jag behöver mera pengar till bör själv. jag är ledig tisdag och onsdag. kontakta mig om i kan hjälpa mig med nånting. tack så mycket.
erick123

Ungdomsinformatören Liselott svarar
14.06.2018
Hej erick123!
Det här var knepigt, för de flesta extrajobb, inhopp, deltidsjobb och så vidare har ju sin egen rytm, tex att man hoppar in just precis då inhoppare behövs, inte bara vissa veckodagar. Så tyvärr kommer vi inte på något jobb som skulle passa så här direkt. Men det betyder ju inte att det inte skulle finnas något sådant jobb där ute någonstans. Så ge dig ut på jobbjakt!
Fundera vilka olika företag, firmor, butiker osv i din närhet som skulle kunna tänkas behöva någon bara ett par dagar i veckan. Och så går du helt enkelt in till dem och frågar direkt. Många som frågar om jobb vid exempelvis företag kanske önskar heltidsjobb, medan kanske just den arbetsplatsen bara skulle ha lite jobb att ge. Så du har nog bra chanser, men det lönar sig att gå personligen, eftersom det är lättare att anställa någon man träffat än att besluta något bara på basen av ett telefonsamtal eller ett papper.
Lycka till!
Hälsar Liselott