Bokföringbyrå
09.11.2022
Hej!
Jag har läst olika delexamen inom bokföring, löneräkning, fakturering och bokslut på yrkesakademin. Är nu sugen på att starta egen bokföringsbyrå. Räcker detta som utbildning eller måste jag ha läst merkonom examen eller dylikt innan jag kan/får starta?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.11.2022
Hej,
Förlåt att du fått vänta så länge på ett svar.
På basen av det du skriver så tror jag att du har läst de kurser som skulle krävas för att du skulle starta eget, men det som kunde vara till nytta både för att ta reda på det och för att du skall få gå igenom allt det andra man behöver veta/kunna för att starta eget så tycker jag att du skall boka en tid till Vasek i Vasa. Där kan du få stöd och råd om hur man gå tillväga då man vill starta ett eget företag, och besöken kostar dig ingenting.
Hälsningar
Tessi