Bisexuell
17.03.2020
Hej jag är bisexuell jag undrar hur har man sex med en tjej har alltid undrat vet bara hur man har sex med en kille kan man ha anal sex med en tjej ????????

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.03.2020
Hej,
Två tjejer som har sex är inte så väldigt annorlunda jämfört med en kille och en tjej som har sex. Den enda skillnaden är ju egentligen att det inte finns någon riktig penis inblandad och ingen utlösning. Jag skall förklara vad jag menar med det.
Sexet i sig är likadant. Det är bara din egen fantasi som sätter gränser för vad ni kan göra. Om man använder t.ex. en dildo eller en strap-on så kan man göra samma saker som vid ett hetero-samlag, om man vill alltså. Analsex mellan två tjejer skiljer sig på det sättet att det kanske primärt är fingrarna som används istället för en penis, eller en dildo/buttplug/strap-on. Om man använder en strap-on för analsex måste man dock vara väldigt försiktig eftersom den givetvis är av ett annat material än en penis och inte har någon känsel så det kan vara viktigt att vara mer uppmärksam på hur snabbt eller hårt den används.
Det jag menar med att det inte finns någon utlösning är att i ett stereotypt heterosamlag så är det killens utlösning som oftast avslutar samlaget. D.v.s. att då killen har kommit så innebär det oftast att samlaget är över. Tjejer kan ofta få flera orgasmer under ett samlag (om de vill) så sexet är slut då man känner sig "mätt" eller "färdig".
Precis som med sex i största allmänhet är det viktigt att man tar hänsyn till varandra och att man är uppmärksam på vad ens partner visar eller säger. Kommunikationen är viktig - som den är i alla former av sex. Men samma saker som man kan göra i heterosex kan man göra då det är två tjejer, d.v.s. oralsex, analsex och vaginalt sex fungerar ungefär likadant. Det är bara att testa sig fram.
Kram
Tessi