Fake Supreme
01.03.2018
Hej! Det går en viss liten -06 skithög i min skola som har på sig fake Supreme hupparis och yeezys. Han berättar åt folk att han har äkta och ibland så skryter han om det. Ville bara veta om det är okej att slå ner honom met aluminim slagträn för att läxa upp honom. Ville bara ha professionell åsikt på bra slagträmärken, har ni några förslag? Skulle helst villa höra hans ben krossas och klirra mot metallen. Bästa hälsningar ... ! ;)
x

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.03.2018
Hej.
Jag tycker att din fråga är obehaglig, och hoppas att du jobbar lite med dig själv. (Och nu menar jag ju DIG som har skrivit frågan, inte killen som bär namnet du undertecknade med.)
Dels vet du ju redan att våld är fel, oavsett om det är fysiskt (som det du fantiserar om) eller psykiskt - som den mobbning du gör dig skyldig till. Du vet säkert att mobbning är olagligt och straffbart, och det du skriver skulle eventuellt kunna klassas som hot om våld. Du kommer antagligen att knycka på axlarna och fnissa lite (för det är så din typ brukar reagera) men jag hoppas ändå att du tar några minuter att tänka på hur du behandlar andra, och vad det säger om dig.
För det andra tycker jag att du skall strunta i vad andra har för kläder, vilka märken de har och huruvida de är äkta eller inte. VEM BRYR SIG?? Det känns som en fullständigt onödig sak att bli upprörd över huruvida killen säger att hans kläder är "äkta" fast de inte är det. På vilket sätt påverkar det din värld?
Kanske är det i själva verket så att du är lite avundsjuk över att han gör/vågar göra/vågar vara någonting som du inte vågar. Fundera över varför du blir så provocerad av honom.  Det är alla gånger coolare att vara cool än att vara en douche.
Hälsningar
Tessi