Han snapa sen sluta
21.07.2021
Hej decibel
Jag höll på med en kille i ca 1 månad, vi träffades för första gången på en fest han fråga om han fick ge mig en puss när vi ändå var här och då sa jag nej för jag kände inte för de, han blev sur o allt sen löste vi det. Sen tyckte jag han var för konstig på snap liksom o snapa inte alls mycket och han skylde allt på jobbet att han jobbade och det fattade jag ändå liksom. Iaf jag dissade hnm genom att skriva ”tycker det blir komplicerat så vill nog inte träffas ngn mer” och då svara han ”hahah okej” sen släppte vi det. Jag träffa hnm på en fest igen och jag var jätte full så jag gick fram och skrek på hnm o sa allt jag kände om att han får mig o bli ledsen och att han är elak osv. Han tog åt sig av allt jag sa och blev arg och skrev att han aldrig mer ville prata med mig eller ngt och då skrev jag att jag respekterar det absolut sen släppte vi det för hans svar var ”bra” på det så jag öppnade hans snap sen snapade vi eller skrev inget mer efter det. Nu har det gått 2 veckor och jag fick helt plötsligt en snap ifrån hnm så sen dess har vi snapat vanligt men inte skrivit ngt. Eller vanligt o vanligt jag väntar typ 6 timmar tills jag snapar men han snapar direkt, men dock idag hände ngt skumt han har inte öppnat min snap och det har gått 1 dag. Jag tycker det är skit skumt och undrar vad det kan vara för det var han som börja snapa? Han kan inte bara sluta nu jätte skumt. Jag vill veta varför liksom och får typ så mycket hjärnspöken fan, för jag tyckte ju om hnm då och jag bryr mig ju fortfarande. Varför håller han på så??? Ångrade han sig att han snapa mig??? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.07.2021
Hej,
Jag förstår att det känns krångligt och förvirrande med alla vändningar. Så skulle det inte vara lättare för er båda om ni slutade spela spel och istället berättade vad ni vill ha?  Du skriver att du tycker om honom och fortfarande bryr dig, så varför drar du med flit ut på att snapa honom och har honom att vänta i 6 timmar? Det är ju möjligt att det är någonting liknande han håller på med - att försöka göra dig nervös genom att inte öppna din snap, eller så har han kanske tröttnat på att försöka eftersom du verkar ointresserad.
Skulle det inte vara lättare om du istället för att leka svår helt enkelt skulle fråga om han vill ses? Då menar jag inte att du skall ställa upp på att pussas eller mer om det inte känns rätt för dig (där tycker jag verkligen att du gjorde alldeles rätt!) men det att man ses irl innebär ju inte ett löfte om sex. Det är inte ett tecken på svaghet att man visar för någon att man är intresserad eller att den personen gör en glad. Med andra ord tycker jag inte att man skall skämmas över att svara snabbt på en snap eller meddelande från en person man bryr sig om - är det inte det som är hela poängen? Att man vill lära känna den andra? Inte att man skall ha personen att vänta och undra.
Öppna kort, är han inte intresserad så får han ju säga det. Men om iaf DU kör med ärlighet och inga spel så blir det ju iaf lite lättare att försöka få till nån sorts relation.
Men detta är ju bara min syn på saken, DU skall följa DIN magkänsla <3
Kram,
Tessi