Jävla skit
30.05.2020
Jag hade en flickvän som jag är ganska säker var otrogen med ett flertal personer.
Hon hade spiral så vi använde aldrig kondom.
Jag har inga symptom på sjukdomar men jag vet att vissa inte visar några symptom. Är ba fett paranoid för jag vill inte smitta min nya tjej.
Borde jag testa mig eller är det ba skita i? Har aldrig genomfört samlag med nån annan. Eric Eazy-E Wright?

Ungdomsinformatör Ida svarar
01.06.2020
Hej!
Jobbigt att höra att ditt ex var otrogen. Hoppas du har kunnat gå vidare!
Ja, det vore bra ifall du testade dig. Precis som du säger så kan det vara att man inte har några symptom fastän man har en könssjukdom. Och det finns en risk att hon har varit med någon som har haft en könssjukdom. Ifall du testar dig, så vet du och behöver inte fundera på det mera. Du kunde även kolla upp med din nya tjej ifall hon har testat sig nyligen, så vet du det också.
Ta hand om dig!
Kram, Ida