Män i tights
13.05.2020
Jag brukar kolla på träningar med min vän som har ett sexberoende och män med träningstights är absolut inte okej för vår del för han brukar bli väldigt kåt av det och börja tafsa...är det verkligen lagligt med män i träningstights?! Dom visar ju allt i det

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.05.2020
Hej
Jag är inte säker på att jag förstår din fråga, men jag skall förtydliga. Att tafsa är olagligt (om man gör det utan samtycke) medan man har rätt att bära de kläder man vill.
Jag är inte säker på vem det är din kompis börjar tafsa på - dig eller männen i tights, men själva problemet är främst hans beteende, inte vad andra människor har för kläder. (lika lite som att det berättigar någon att tafsa på en tjej bara för att hon är lättklädd eller "visar allt".)
Tessi