Nyfiken på sperma
30.06.2020
Är det konstigt om jag är nyfiken på hur sperma smakar och vill testa det? Vi använder alltid kondom när vi har sex och det har fungerat bra och jag känner mig trygg. Men eftersom han har kondom på sig så kommer allting i den varje gång vi har sex. Så jag vet inte riktigt hur jag ska testa hur sperman smakar då.
Jag kan också bli pirrig i kroppen när jag ser hur mycket sperma som har fyllts i kondomen efter han har kommit i mig. För ibland så kommer han mer och ibland lite mindre vilket jag inte riktigt förstår men det känns spännande på något sätt. Jag har tänkt på dessa saker ibland så jag känner att jag måste fråga om det även om det känns lite pinsamt amanda

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.06.2020
Hej,
Jag tycker inte att det är speciellt konstigt alls att du är nyfiken på sperma och fascinerad av det. Som tjej har man ju inte samma system så det är främst en fördel att du tycker att det är lite häftigt.
Mängden utlösning beror t.ex. på hur länge det är sedan din kille kom sist, och hur länge han varit upphetsad innan han kommer. Men mängden spermier är i stort sett samma det är främst de andra beståndsdelarnas volym som varierar.
Om du vill kolla vad det smakar så kanske du kan tillfredsställa honom med handen eller munnen istället för vaginalt, så att han inte kommer inuti dig utan utanför.  Smaken påverkas till en del av vad han ätit, och det är väldigt individuellt om man tycker om smaken eller inte. Men jag tycker det är bra med nyfikenhet :)
Kram
Tessi