P-piller & kondom säkerhet
15.04.2021
Hur säkert är det att ha sex om man använder både kondom och äter p-piller?
Ätit p-piller i 2 år å har flytningar ibland men de påverkar väll inte hur bra de skyddar under sex? Lost tjejj

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.04.2021
Hej,
Om du använder både p-piller och kondom så är du nog så skyddad mot graviditet som du kan bli. Både p-piller och kondomen är väldigt säkra preventivmedel fast de används separat.
Jag utgår ifrån att det är en läkare som har ordinerat att du skall äta dina piller som du gör? På egen hand skall man inte fatta beslutet att äta så många kartor ihop, utan det kräver att en läkare/gynekolog tar ställning till för- och nackdelarna.
Flytningarna har ingen som helst påverkan på huruvida du är skyddad eller inte, utan de är helt normala och skall finnas.
Kram,
Tessi