Sommarjobb??
20.02.2019
Hej! Jag har bara sökt sommarjobb till kommunen.Är osäker om jag inte får det så jag skulle vilja söka flera sommarjobb men har ni någå tips på var man söka? Och plus poäng om det är bättre lön;) vill ha inom Pedersöre området... Är Jakobstad Pedersöre ?? Haha men Jakobstad går bra också. Sommrig tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.02.2019
Hej!
Här nedanför hittade jag två olika sommarjobb som man kan söka till.
Ekorosk sommarjobb , OBS! sista ansökningsdagen är 28.2
KPO sommarjobb (Prisma, s-market, sale osv.), sista ansökningsdagen är 3.3
De finns flera serviceställen och butiker i Pedersöre(också i Jakobstad), så skulle föreslå att du kollar upp och ringer och frågar (eller varför inte besöka ställen och fråga face to face). Ibland har vissa ställen krav på ålder, t.ex. att man måste va 18 år. Men det lönar sig att fråga, annars får man ju inte veta det.
Lycka till! :)
Hälsningar Ida