sommarjobb
11.03.2019
Hej!
Jag har sökt till flera sommarjobb men inte fått något alls, och skulle verkligen behöva ett sommarjobb. Hur ska jag få tag i något den här tiden, eftersom det börjar vara ganska sent. Några tips? Tacksam för snabbt svar! molly

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.03.2019
Hejsan!
Bra att du har sökt till flera ställen. Vet du om de ställen du hade sökt till hade skrivit eller sagt när de kommer senast att ta kontakt? Om inte, så kan du ringa och kolla läget med de olika ställen. De flesta ansökningar till sommarjobb har just haft sin sista ansökningsdag, så troligtvis går alla ställen igenom ansökningarna just nu.
Fråga dina föräldrar, släktingar och bekanta om råd. Många gånger så kan man få jobb via någon man känner som t.ex. en moster eller farbror.  Du kan även kolla upp Arbetspoolen. Googla på arbetspoolen och din kommun, så borde du få fram mer information om det.
Lycka till!
Hälsningar Ida