Sommarjobbbb???
20.02.2019
Hej de blrjar bli lite akut här nu, jag behöver verkligen ett sommarjobb?? Nästintill vad som helst, snälla? Vart ska jag söka , vad finns det??
För jag vet inte riktigt hur jag skall göra. För att jag fick veta att dom lade mig högst upp på en lista på ett ställe men jag får int veta om jag slipper dit förräns typ april och då är det väl försent att söka någon annanstans? Hejhejhejigen

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.02.2019
Hej!
Jo, om man söker i April så kan det vara knepigt att få sommarjobb. Vid länken här under kan du hitta arbetsannonser på sommarjobb, skriv bara in din kommun. Ett annat alternativ är Arbetspoolen.
https://kuntarekry.fi/se/
Skulle föreslå att fråga dina föräldrar om de vet om nått företag , butik eller serviceställe som du kunde fråga om sommarjobb. Du kan även fråga någon släkting eller bekant. Många gånger kan man få jobb just via bekanta. Ofta så får man också vänta en stund på svar om man får jobbet eller inte.
Lycka till!
Hälsningar Ida