Helgjobb vasa
09.10.2018
Hej! Jag är en 16 årig tjej som snart fyller 17 och jag undrar om ni har några tips var man kan fråga om plats för extrajobb över helgerna/kvällstid i Vasa?
Tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.10.2018
Hejsan!
Jag länkar här till en hemsida som har massa annonser för lediga jobb, inom olika branscher. De är bara att välja vilken stad så kommer de massa olika annonser.
Ibland kan man få jobb till första stället man söker till  eller så tar de en längre tid och man måste fråga massa olika ställen. De jag skulle tipsa om är att bara gå in till olika matbutiker eller servicestationer och fråga om de har något ledigt jobb. Om de inte har i nuläget så kan du lämna dina kontaktuppgifter eller cv åt dem där så att de kan kontakta dig ifall en jobbplats öppnas.
Du kan även kolla med dina föräldrar, dina föräldrars bekanta eller släktingar om de vet om något jobb. Möjligen om de har något som skulle passa dig vid deras jobb. :) Lycka till!
Hälsningar Ida