Kissblåsan
22.05.2020
Hej! Jag ska nu fråga en sak som kanske är lite ”udda” men måste ha ett svar på detta för är orolig.
Jag vet inte varför, men då jag är kissnödig så tycker jag det är skönt att trycka ganska hårt på nedre delen av magen (under naveln) men har senaste tiden börjat undra om det kan påvärka min kissblåsa på nått sätt om den typ kan spricka? .

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.05.2020
Hej,
Jag har svårt att tro att du frivilligt skulle trycka så hårt att det skulle orsaka skada. Så länge trycket är ganska jämnt, och inte består av t.ex. hårda eller plötsliga slag så tror jag inte att din kropp tar skada av det.
Sen är det förstås en annan sak att det inte är så bra att gå omkring med fylld urinblåsa - utan om man känner att man är kissnödig så är det bra för kroppen att gå och kissa ut det istället eftersom det är slaggprodukter som kroppen vill bli av med.
Men jag tror inte att du orsakar någon skada.
Kram
Tessi