Kvälls/helg jobb
29.05.2019
Hej!
Jag undrar om ni skulle kunna tips om något bra kvälls och/eller helg jobb i Närpes som jag in börja ringa runt redan nu tills hösten?
Börjar andra året i gymnasiet i höst

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.05.2019
Hej!
Bra att du är ute i god tid. Du kan t.ex. kolla med butiker som K-supermarket, S-market eller Tokmanni. Du kan även kontakta olika företag och fråga om de anställer kvälls/helgs jobbare.
Något annat som jag brukar föreslå är att kolla med dina föräldrar, bekanta, släktingar eller kompisars föräldrar. Dom kanske vet om något på deras jobb eller kan ge dig tips vart du kan ta kontakt.
När du tar kontakt till företag kan du på förhand skicka en CV via mail till dem, så kan du sen hänvisa till mailet när du ringer. En CV är en presentation av dig, dina styrkor, erfarenheter, intressen och kunskaper. Det finns en hel del mallar att se på om man googlar på ”CV mallar”.
Lycka till!
Hälsningar Ida