Lägga till han
07.02.2020
Hej Decibel! Mitt ex gjorde slut med mig för ca 1 månad sen och det va min första kärlek. Han gjorde slut på snap och sa att han fortfarande ville va iaf vän med mig men jag blev så sur att jag tog bort hnm på snap o insta och sa hej då. Jag känner nu att jag vill lägga till honom på snap igen för att bli vän med hnm men tänk om han inte lägger till mig tillbaka eller vill ens ha ngt med mig o göra. Vad ska jag göra ska jag lägga till hnm eller inte

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.02.2020
Hej,
Jag tycker nog att du kan adda honom på nytt. Dels är det en signal från din sida att du vill att ni skall vara vänner, och dels tror jag att det för dig personligen kan vara ett bra sätt att hantera det som hänt och komma vidare.
Hur han reagerar kan vi inte veta, och det har du inte heller någon makt över. Om han verkligen vill vara vän med dig så addar han ju dig tillbaka, men även om han inte skulle göra det så har iaf DU visat att DU kan lägga det som hänt bakom dig och se framåt. Och skulle han inte adda dig tillbaka så visar det kanske att han inte är tillräckligt mogen för att ni skall vara vänner - men det berättar någonting om honom, inte om dig. Det är aldrig ett svaghetstecken att vilja vara vän med någon. Visa att du har modet att gå vidare.
Jag hoppas att du mår bättre <3
Många kramar
Tessi