Sommarjobb i Jakobstad?
09.02.2015
Hej, nu är det ju tider för att söka sommarjobb och jag undrar var allstans jag kan söka sommarjobb? Jag kan inte söka till staden eftersom jag fyller för sent, jag är 15 nu och fyller 16 i sommar. Vill jobba för att tjäna lite egna pengar då min egen ekonomisituation inte är så bra. Så skulle ni kunna länka flera olika platser var man kan söka sommarjobb på nätet och gärna tipsa vart man kan fara in och fråga? Vill sommarjobba

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.02.2015
Hejsan, vi ska kolla med ungdomssekreteraren i din kommun, vi återkommer med svaret så fort vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Här kommer en del:
Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet
SOMMARARBETEN 2015
Sommararbetsplatser på gravogårdar kan nu sökas under tiden 2.2. - 22.3.2015 för de som är födda 1998 eller tidigare.
Ansökningsblanketter kommer att finnas på pastorskanslier samt vid Församlingscentrets INFO och www2.pedersoreprosteri.fi/portalv2/
Endast de som erhållit en arbetsplats meddelas skriftligt.
Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet / Gravkontoret
Ebba Braheesplanaden 2, 68600 Jakobstad
Förfrågningar tel. 040 310 0403 eller seija.sjoblom@evl.fi
Kontaktuppgifter Förfrågningar tel. 040 310 0403 eller seija.sjoblom@evl.fi
Adress till arbetsplatsen 68600 JAKOBSTAD
Arbetets karaktär sommarjobb
Arbetet inleds enligt överenskommelse
Arbetstid heltidsarbete
Varaktighet 1 - 3 mån
Ansökningstiden går ut 22.03.2015
Platsen anmäld 04.02.2015
Anmälningsnummer 8632451
SOMMARARBETEN 2015
Skolelever och studerande vilka är födda före 1.6.1999 kan ansöka om stadens sommarjobb.
Ansökan kan göras på nätblankett under adressen www.jakobstad.fi /rekrytering eller på Arbets- och näringsbyrån i Jakobstad,
Rådhusgatan 11 eller vid stadens Infopunkt, Rådhuset, Salutorget 1, senast 22.03.2015. Anställningstiden är ca 4 veckor. Försenade ansökningar beaktas inte. Endast de som får ett jobb kontaktas.
STADEN JAKOBSTADS PERSONALBYRÅ
Adress till arbetsplatsen 68600 JAKOBSTAD
Arbetets karaktär sommarjobb
Arbetet inleds enligt överenskommelse
Arbetstid heltidsarbete
Varaktighet 11 d - 1 mån
Ansökningstiden går ut 22.03.2015
Platsen anmäld 02.02.2015
Anmälningsnummer 8630259
Sen kan du kolla denna länk: http://www.suomensuoramainonta.fi/pa+svenska/. Ifall du kan tänka dig att dela reklam.
Det som också är bra är att gå in till olika företag, typ butiker, caféer mm och säga att du söker sommarjobb och gärna skulle jobba hos dem. Det är alltid bättre att visa upp sig än att bara ringa. Om du sen också fixar en CV eller åtminstone laga ihop ett litet infopapper om dig själv gärna med bild så kan du lämna det hos de du besöker så att de kommer ihåg dig. Om du inte är med i Arbetspoolen, alltså det heter ju Nordpolen nu förtiden då det är Pedersöre 4H som har hand om det. Så ska du anmäla dig dit, all info hittar du HÄR.
Lycka till!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Kolla också detta: http://www.pasijakelut.fi/etusivu/