Tidningar
02.03.2016
Hejsan!
Jag älskar att skriva och är intresserad av media överlag. Älskar att skriva debatter, essäer, krönikor osv. Därför undrar jag om ni vet om sevendays söker några sommararbetare (möjlighet att börja jobba i vår)? Hur är det med de här andra tidningarna som vbl, sydin, österbottenstidning osv? Har ni tips på andra tidningar/webbtidningar eller annat ställe dit jag kan pröva söka? Tips mottages! Tidning

Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.03.2016
Hej Tidning!
Nu har jag skickat din fråga till mina kompisar som jobbar på Vbl och Sevendays, hoppas de inte är på sportlov hela bunten utan svarar snabbt :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej
Kan svara för tidningarnas del:
För årets sommarjobb har ansökningstiden dessvärre gått ut, men det lönar sig alltid att höra av sig till tidningarna och lämna in sin cv. Bra journalister behövs alltid.
H. Heidi Eriksson, Vasabladet
Hej!
Och jag kan svara för Sevendays del. Vi kommer inte att ta någon sommarjobbare i sommar, som läget ser ut just nu i alla fall. Men jag säger samma som Heidi, det löns ändå alltid att ta kontakt direkt till företaget man är intresserad av och presentera sig och berätta vad man kan och vad man är intresserad av. Vi brukar också ta emot praktikanter som är intresserade av skrivande och fotografering, men just nu har vi ganska lång kölista på den fronten. Men som sagt, ta kontakt! Man har inget att förlora på det.
Anna-Lena på Sevendays