Undrar
03.02.2020
Hej, min pojkvän har alltid jätte mycket att göra och säger bara till mig hur mycket han har att göra å inte hinner med osv osv. Varje gång jag är där så gör han saker som gynnar honom och blir rastlös väldigt snabbt. Jag vet att han har mycket att göra och mycket med skolan och vi bor långt ifrån varann. Men till vilken grad ska jag acceptera, för jag vill inte vara den som bara tränger på. Men nu just känns det som om jag endast är en stressfaktor i hans liv även fast han säger att jag inte är det och han säger att han älskar mig och vill vara med mig. Anon

Ungdomsinformatör Ida svarar
04.02.2020
Hej!
Kan förstå att det känns jobbigt om det känns som att du är en stressfaktor i hans liv. Det jag skulle vilja att du funderar över: När känner du att du är lycklig tillsammans med honom? Finns det stunder där du känner dig uppskattad och omtyckt? Vad är det som du tycker om hos honom?
Det är endast du som kan bestämma och veta hur mycket du klarar av, men kom ihåg att tänk på dig själv. Mår du inte bra och du ser ingen förändring till det bättre i förhållandet så kanske det kan vara en idé att överväga att gå vidare.
Ta hand om dig!
Kram, Ida