Vill ha en moped
21.03.2020
Hej Decibel, sommarn börjar närma sig och fler ute börjar köra på sina mopeder nu jag har sen förra året velat ha en moped men vår ekonomi är inte så bra så det går inte enligt mina föräldrar men dem säger att det är okej om jag samlar in pengar till kortet sen kan dem betala självaste mopeden osv, men jag har inga pengar det är super svårt för mig att samla pengar till självaste kortet jag har inget jobb eller något, hur ska jag göra för att kunna få pengar (kortet kostar 5500) mina alla vänner har skaffat moped och EPA som dem ska köra runt i när det blir sommar medans jag inte har något snälla hjälp mig jag vill oxå ha en moped Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.03.2020
Hej!
Priset är nog felaktigt, den summan du skrivit är mycket högre än vad mopedkortet kostar egentligen. Sätter en länk här till en trafikskola, där du kan läsa mer om priser.  Sök på google "trafikskola din hemkommun" så hittar du en trafikskola nära dig.
Ifall det är så att du ska spara ihop pengarna själv så är det enda tipset jag har att du skaffar ett jobb. Fråga bekanta och släktingar ifall dom vet om något - och t.ex. om du har födelsedag snart så kan du be släkt och vänner om bidrag till mopedkortet.
Jag vet att det här kanske inte var de svar du ville ha, men tyvärr finns det inga andra sätt att göra de på.
Kram, Ida