Kan jag bli gravid
20.05.2019
Jag har inte mens, men jag har skojat om att ha sex så jag och min lillebror har skojat och haft kläderna på oss när vi skojade om det. Så jag undrar kan man bli gravid på de sätet? XXX

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.05.2019
Hej.
Det enda sättet att bli gravid är att penisen är inne i slidan så att killens utlösning sker i eller vid slidan. Så om era kroppar har varit täckta av kläder så finns det ingen risk för graviditet.
Med tanke på er ålder så är det inte så ovanligt att man ännu leker liknande lekar med sina vänner och syskon eftersom man oftast litar på varandra. Men du börjar ändå komma till en ålder då det kanske börjar handla mer om experimenterande och då vill jag påminna dig om att din lillebror inte är en lämplig person att utforska det med - varken för dig eller honom.
Kram
Tessi