Är han ens intresserad
20.02.2021
Hej!
Jag har en fråga. Jag har snapat o skrivit med en kille i 4 dagar nu eller ja vi skriver inte så jätte mycket men vi snapar väldigt ofta och skriver ibland. Han svarar ibland efter 1 sekund, ibland efter 40 minuter och ibland efter 40
Minuter dvs 1 och en halvtimme typ jag har jätte svårt o märka av om han ens är intresserad helt ärligt han skickar ju bild på ditt ansikte och har sagt att jag är snygg men liksom vi kommer inte fram i konversationer liksom vet inte vad jag ska göra för jag är super intresserad och bli tillochmed lite arg när han inte svarar på 10 minuter så pass. Vi har haft varandra på snap i 1 år och snapat men liksom vi börjat verkligen skriva för 4 dagar sen
Blir typ lite kluven vad ska jag göra. Är han ens intresserad? Hur ska jag starta konversationer? Hur vet jag ens om han är intresserad Anonym
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
26.02.2021
Hej,
Tack för din fråga. Att vet om någon har ett intresse för en eller inte kan vara riktigt svårt och du är absolut inte ensam över att grubbla över en sån här sak.
Det faktum att ni aktivt snappar och att han har berömt dig visar att det nog finns något slags intresse på båda sidor. Men om det från killens sida är bara vänskapligt eller tecken på något mer är väldigt svårt att säga.
Övertänkandet som du beskriver kring att han inte alltid svarar omedelbart, beror vanligtvis på osäkerheten man själv känner när man inte vet om den andra upplever kommunikationen på samma sätt som en själv.
Alla har lite olika sätt att skicka meddelanden och det är utmanande att tolka meddelanden i SnapChat på grund av att det finns en mycket låg tröskel där för att skicka ett meddelande till en annan. Dessutom kommunicerar många där samtidigt som flera personer. I vilket skede man får ett intresse för en annan sker också vid olika tidpunkter hos olika människor. Vissa förälskar sig lätt och andra behöver mera tid. Därför rekommenderar jag att man inte har bråttom med saken.
Jag råder dig att undvika övertänkande - även om det kan vara svårt. När allt kommer omkring är det inget annat än ett besvär för dig själv – det hjälper dig på inget vis eftersom du inte kan tänka dig till vad han känner.
Du kan starta konversationen avslappnat genom att fråga killen om hans dag, eller om något som intresserar honom (t.ex. om hans hobby).
Var bara dig själv, fortsätt snappa och lär känna killen så länge det känns bra för dig och med tiden kommer du förhoppningsvis att få klarhet i vad han tycker om dig och om han är intresserad. Men om den här situationen börjar störa dig för mycket kan det vara en bra idé att helt enkelt fråga honom rakt ut om saken.
Kram, Piia