Behöver hjälp!!
07.01.2020
Hei. Jag är en kille på 17 år som har gjort ett misstag. Jag var på en fest i helgen hos min killkompis och blev ganska full. Min flickvän var också där då eftersom vi åkte dit tillsammans. Nån gång så gick hon iväg med sina kompisar och jag blev kvar i ett rum med mina vänner och där var 1 tjej som började suga av mig (ja framför allihopa....) men alla var så fulla så ingen brydde sig riktigt. Jag försökte knuffa bort henne för vill ju inte va otrogen men det var så jävla skönt så efter 1 minut så kom jag fast jag inte ville. Efter jag kommit så ser jag hur min flickvän har kollat på hela tiden och hon sprang hem gråtandes och jag visste inte vad jag skulle göra. Dagen efter åkte jag hem till henne men det ända hon sa då var att hon hatar mig så jävla mycket och att jag är en hemsk människa som varit otrogen. Hur ska jag göra för att få henne att förstå att jag ville inte igentligen?? Hon lyssnar inte då jag försöker säga det och nu är tillockmed hennes föräldrar arga på mig och dom låter mig inte ta kontant med henne (dom har raderat mig ÖVERALLT på hennes telefon)
Hjälp mig... Hjälp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.01.2020
Hej.
Jag förstår att din flickvän är upprörd och ledsen och känner sig sviken av dig. Föreställ dig att det inte var du själv som satt i stolen utan istället din flickvän, och att du hade kommit in i rummet då hon blev slickad av någon annan, och att hon tyckte att det var så skönt att hon inte kunde stoppa honom. Jag tror att du skulle vara precis lika besviken och sårad som din flickvän är.
Du satt ju knappast utan byxor med ståndet framme på festen, så i något skede - från att tjejen gick fram till dig och fiskade fram ditt stånd och började suga av dig så tycker man ju att du skulle ha hunnit stoppa henne om du hade velat göra det? Att det dessutom skedde mitt framför ögonen på era vänner gör antagligen att hon känner sig ännu mer förödmjukad eftersom alla såg vad som hände.
Det enda du kan göra är att ta konsekvenserna för det som hände. Visa att du ångrar dig, och att du är medveten om att du gjorde bort dig och generade henne. Jag tror att det kommer att ta tid för henne att förlåta dig (om hon alls klarar av att göra det) och ännu längre tid innan hon litar på dig igen. Du kan försöka be hennes vänner om råd, för deras inflytande är antagligen ganska stort. Visa att du finns där för henne, också nu medan hon är arg på dig.
Men du behöver också för din egen del fundera över varför du inte försökte stoppa det som hände. Man kan avbryta även någonting som känns skönt, och tjejen var knappast fysiskt starkare än du var. Dessutom var hela rummet fullt av folk (?) så om du hade bett om hjälp så hade du antagligen fått det? Det är givetvis en annan sak om det handlar om sexuellt våld eller tvång, men det du skriver är att du inte ville vara otrogen MEN att det var så skönt att du inte kunde stoppa det. Vill du alltså fortsätta vara tillsammans med din flickvän eller vill du ha någonting annat? Det lönar sig att fundera över det innan du försöker reda upp saken med din tjej.
Det är ingen lätt situation du befinner dig i. Människor har väldigt olika gränser för vad de upplever som otrohet - men jag tror att de allra flesta skulle uppleva detta som otrohet. Sen är det upp till din flickvän var hennes gränser går, och om hon kan se att du ångrar dig - och vad hon väljer att göra åt det. Men bered dig på att det kan ta tid.
Lycka till.
Tessi